سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 30 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
صنعت و دانشگاه یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۲:۵۷:۳۹

دستور وزیر نفت برای همکاری بلندمدت صنعت نفت با دانشگاه‌ها
شورای مشورتی بهره‌برداری از مخازن نفت و گاز تشکیل می‌شود
باشگاه خبری فراساحل: وزیر نفت همسو با امضای قرارداد شرکت ملی نفت ایران با ٩ دانشگاه و مرکز تحقیقاتی برای حداکثرسازی ضریب برداشت و بهبود روش‌های تولید، دستور تشکیل شورای مشورتی بهره‌برداری از مخازن نفت و گاز را صادر کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، بیژن زنگنه در این نامه که به معاونت پژوهش و فناوری وزارت نفت تفویض شده، توصیه کرده است هر دانشگاه و مرکز تحقیقاتی از همکاری یک مهندس مشاور مجرب داخلی و یا خارجی مطالعات مخازن برای استخراج اطلاعات موجود استفاده کند تا در مطالعات انجام شده مخازن واگذاز شده برای تعریف دقیق و صحیح مفاد شرح نیاز و شرح خدمات و مسیر مناسب فعالیت‌های تحقیقاتی و نیز مشاهده نتایج و آثار فناوری‌های توسعه یافته از این مشاور استفاده کنند. همچنین وزیر نفت معاونت پژوهش و فناوری را مکلف کرده است تا در قالب تشکیل یک شورای مشورتی مرکب از کارشناسان زبده و برجسته در امور مخازن نفت و گاز در اخذ و کسب مشورت‌های تخصصی برای ارتقا و افزایش کیفیت نحوه نظارت بر سیاست‌های ابلاغی و تصمیم‌های مربوطه اقدام کنند.

همچنین وزیر نفت با تاکید بر ایجاد زمینه همکاری بلندمدت ١٠ ساله اعضای هیئت علمی و کارکنان با تمرکز بر قرارداد امضا شده، ادامه داد: دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی با تقویت امکانات لازم برای اجرای فعالیت‌های تحقیقاتی توسعه فناوری در حوزه ازدیاد برداشت و بهبود تولید مخازن نفت و گاز، رسمیت بخشیدن به مراکز تحقیقات ازدیاد برداشت را در قالب فعالیت تمام وقت اعضای هیئت علمی و کارکنان امکان‌پذیر کنند. معاونت پژوهش و فناوری وزیر نفت موظف شده است تا سامانه اطلاعات بالادستی مخازن را با همکاری شرکت ملی نفت ایران عملیاتی کند تا دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی شده میدان‌ها و مخازن نفت و گاز داشته باشند.

زنگنه با اعلام این که مسئولیت نظارت بر حسن اجرای تعهدها و مسئولیت تشکیل کمیته‌های مشترک کاری به معاونت پژوهش و فناوری محول شده است، تاکید کرده است: معاونت پژوهش و فناوری وزارت نفت باید با همکاری شرکت ملی نفت ایران در اسرع‌ وقت نسبت به تنظیم، تدوین و نظارت بر"تدوین سازوکار و فرآیند ارزیابی و اثربخشی عملکرد حاصل از اجرای طرح‌ها"، "تعریف سازوکار و فرآیند تهیه و تصویب شرح نیازها و شرح خدمات مربوطه"، "تهیه و ارائه معیارهای برآورد اعتبارات موردنیاز جهت اجرای هر طرح"، "تعیین شاخص‌های ارزیابی همکاران خارجی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی منتخب"، "حل اختلاف با تائید پیشنهاد فسخ و یا تعلیق قرادادها و موافقت‌نامه‌های منعقده" و نیز"تدوین و پیشنهاد حدود و نحوه نظارت عالی کمیته مشترک" اقدام کند. وزیر نفت در ادامه ضمن اظهار امیدواری برای نتایج عملی این اقدام بزرگ و ماندگار که در راستای اقتصاد مقاومتی است، از این معاونت خواسته است تا با گزارش‌های دوره‌ای و جلسه‌های منظم ٦ ماهه، آخرین وضع پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌های واگذار شده را به اطلاع وی برسانند.


  کد خبر : 524
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :